Kesä tuli ihan yhtäkkiä.
Silmut ovat puhjenneet täyteen lehteen.
Nuput ovat avautuneet kukoistukseen.
Tuuli hulmuttaa hiuksia ja hameen helmaa.
Ruoho taipuu jalan alla.
Sieppo pyrähtää pesäänsä.
Käki kukkuu lempeässä kesäillassa.
On loma.
Loman alkupäivinä käväisin
muutaman päivän reissun lapsuuskotikaupunki-Oulussani.
Reissukäsityönä neuloin Silmu-sukat.
Langaksi valikoitui kauniisti liukuvärjätty Novitan Nalle, väriltään Kesä.
Ohjeesta poiketen en tehnyt raitoja eri värisillä langoilla,
vaan luotin langan omaan raidoitukseen.
Muutenkaan en noudattanut ohjetta orjallisesti,
vaan muutin silmukkamäärän langan mukaiseksi,
muokkasin kantapään omanlaiseksi ja
kärkikavennuskin tuli ulkomuistista.
Lomalla on mukava päästellä
fiiliksen mukaan
- neulomisessakin.
Sukkalaatikossa on nyt viidet sukat.
Sukkalaatikon toukokuun sukat olen purkanut nyt neljä kertaa.
Jospa viides kerta toden sanoisi
ja saisin kivat aaltoilevat sukat neulottua valmiiksi.
Hieman on vastustanut se sukkamalli.
Siitäpä sitten lisää,
jos saan sen neulottua.
Juhannusruusu tuoksuu kesäillassa.
Vehreä nurmi kostuu yökasteesta.
Paljaat varpaat saavat pieniä pisaroita helmikoristeiksi.
Hilpaisen sisälle
ja pujotan Silmu-sukat jalkaan.
Kesäsukat, villasukat.
Nautiskellaan kesästä.
Ei anneta kiireen pilata päiviä.
Ei aikatauluteta lomaa.
Fiilistellään.
Annetaan aikaa levolle.
Annetaan aikaa itselle.
Nämä olivat ohjeita minulle.
Ehkä Sinullekin.
Ihanaa kesää just Sulle!
❤❤❤
Silmu-sukat ovat osa
sukkalaatikko2026-haastetta.
Silmu-sukat ovat Mirja Tuomivirran suunnittelemat
ja ohje löytyy Ravelrystä.





Ei kommentteja:
Lähetä kommentti